Powered By Blogger

zaterdag 13 juni 2009

De Sims 3: Machinima tips en tricks van de 'Black Widow Flower Garden'


Deze gids is gemaakt door Peter "TheSidDog" Medina van TheSidDog.com.

Hier zijn wat tips en tricks die ik heb geleerd tijdens de productie van ‘Black Widow Flower Garden’, mijn eerste op zichzelf staande Sims 3 machinima. Dit is geen diepgaande gids over hoe je video’s e.d. precies en perfect kan maken, het is een kleine collectie aan tips die ik heb geleerd.

Ik neem aan dat je het volgende al weet:
- Je weet hoe je De Sims speelt, meegerekend De Sims 3. Je weet hoe je Sims levend kan houden en hoe je ze kan doden.

- Je weet hoe je het cheat balkje kan openen.

- Je bent bekend met de inhoud van je computer. Je kan folders en bestanden vinden, kopiëren, plakken, verplaatsen, verwijderen en overschrijven. Deze gids is geschreven door een visie van een Windows gebruiker (Windows 7,) dus Mac gebruikers zullen op hun eigen kennis moeten vertrouwen om de gids goed te kunnen gebruiken.
Je bent (een klein beetje) bekent met de Sims gebaseerd op machinima.

- Je begrijpt hoe je in de cameramodus kan komen en hoe je de camera posities kan instellen (CTRL + elke nummer tussen 5 – 9 bewaard de camera gegevens zoals ze op het huidige moment staan; je kan naar de huidige gegevens terug gaan als je op het nummer drukt waar je de gegevens onder hebt gezet. Bijv. 6.). Je weet ook hoe je op kan nemen in het spel (V).

- Je begrijpt ook de aspect ratio omdat het te maken heeft met video. Hoge definitie video toont zich in een 16:9 ratio; Standaard definitie video toont zich in een 4:3 ratio. Ik zal uitleggen hoe je een 1280x720 (16:9 Hoge definitie) video kan vastleggen.

Deze gids zal het volgende uitleggen:
Hoe je 1280x720 hoge definitie video vastlegt;
Hoe je de camera snelheid kan veranderen;
Hoe je bepaalde gezichtsuitdrukking animaties kan krijgen op het juiste moment + andere animaties;
Hoe je een Sim blij kan houden tijdens je productie (of juist niet);
Hoe je een TV opzettelijk kapot kan maken en een elektrische shock animatie kan oproepen.

Hoe je 1280x720 hoge definitie video vastlegt:

De Sims 3 heeft een drie verschillende maten optie voor video: klein, middel en groot. Deze gedeelte zal uitleggen hoe je het algemene beeld op een resolutie kan zetten van 1280x720. Onthoud dat de grote van de resolutie zal toenemen in de grote van het video bestandje. Je hebt toegang nodig tot een speciale configuratie bestand om de camera resolutie te kunnen wijzigen. Het bestand noemt zich “Sims3.ini” en is hier te vinden:

Program Files/Electronic Arts/The Sims 3/Game/Bin/Sims3.ini

Er zijn veel parameters in dit bestandje. We zijn alleen geïnteresseerd in het bovenste gedeelte, genaamd “[VideoRecording]” ----- dat is waar wij de camera resolutie bepalen. De complete code van de video parameters zal eruit zien als het volgende:


[VideoRecording]
LowQuality = video:vp6, audio:adpcm, fps:10.0, bitrate:1000
MediumQuality = video:vp6, audio:adpcm, fps:15.0, bitrate:2000
HighQuality = video:vp6, audio:adpcm, fps:30.0, bitrate:4000
MaxQuality = video:rgb24, audio:pcm, fps:30.0, bitrate:0
Small = 320, 0
Medium = 640, 0
Large = 1024, 0
VideoFolder = Recorded Videos
SnapshotsFolder = Screenshots


Wij gaan de waarde voor ‘large’ veranderen (zie dikgedrukte tekst in quote). Zie je waar het “1024” zegt? Dat is de algemene grote van een video voor mijn systeem, bij jou kan het een ander getal weergeven. Verander de ‘large’ waarde van “X (bij mij 1024), 0” naar “1280, 720”. Na deze verandering kan je het opslaan en het bestand afsluiten.

Bestand opslaan:
Als je een error krijgt tijdens het opslaan kan je het bestandje opslaan op je bureaublad, daarna kan je het terug zetten in de originele folder. Schrijf dus het oude bestandje over met het bestandje van je bureaublad.

De aspect ratio:
Mijn monitor heeft een resolutie van 1680x1050, een 16:10 ratio. Als ik mijn beeld naar 1280x720 (16:9) dwing laat het een uitgerekte beeld zien. Er zijn twee manieren om dit te voorkomen. Eerste manier, zet je monitor op een 16:9 resolutie als je monitor het aankan. Je kan hier een aspect ratio calculator vinden; Tweede manier, zet je monitor op een 16:10 ratio en de extra ruimte wegwerken. Ik geef als tip een resolutie van 1280x800 aan voor 16:10 ratio monitoren; je hoeft dan alleen extra ruimte weg te werken van 80 pixels (40 pixels van de bovenkant en 40 pixels van de onderkant). Jammer genoeg realiseerde ik me dit probleem niet voordat ik mijn machinima video voor de helft had gemaakt.

Laatste opmerking:
Wees er zeker van dat je een back-up hebt van dit bestandje voor je er ook maar iets aan veranderd. Onthoud ook dat een 1280x720 video meer ruimte zal opvragen van je harde schijf, het zal mogelijk ook je computer langzamer maken tijdens het opnemen van je machinima video.

Hoe je de camera snelheid kan veranderen:

Je kan de snelheid van je camera veranderen in de camera configuratie bestand. Wat hier is te vinden:


Program Files/Electronic Arts/ The Sims 3/GameDate/Shared/NonPackaged/Ini/VideoCamera.ini

De hele inhoud van het bestandje zal er zo uitzien:


;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; Video camera settings
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; Speed
[Speed]
Move = 1.0 ;; controls translation in the horizontal plane
MaxMoveSpeed = 200.0 ;; horizontal speed at maxHeight
MoveVertical = 1.0 ;; controls vertical translation
MaxVerticalMoveSpeed = 200.0 ;; vertical speed at maxHeight
Zoom = 30.0
Pitch = 0.003
Yaw = 0.003
Roll = 0.6
MinSpeedHeight = 5 ;; at this or lower height (above ground), speeds are at their minimum
MaxSpeedHeight = 300.0 ;; at this height or higher, speeds are at their maximum
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; Deceleration
;;
;; Various settings that control how camera motion stops
[Deceleration]
Move = 0.02 ;; fraction of speed left after 1 second of deceleration
Zoom = 0.01 ;; fraction of speed left after 1 second of deceleration
ZoomStopDistance = 10.0 ;; controls how far from the zoom limit does zoom speed start to decelerate
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; Limits
;;
;; Various settings to limit the camera’s range of motion
[Limits]
MinPitch = -85.0 ;; degrees
MaxPitch = 85.0 ;; degrees
MinRoll = -360.0 ;; degrees
MaxRoll = 360.0 ;; degrees
MinPosHeight = 1.0 ;; meters above terrain
MaxPosHeight = 800.0 ;; meters above terrain
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; View
[View]
FOV = 45.0 ;; degrees
NearClipDistance = 0.25 ;; warning: decreasing this may result in increased z-fighting
FarClipDistance = 3000.0 ;; warning: increasing this may result in increased z-fighting
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; Miscellaneous
[Misc]
LerpDuration = 2.0 ;; seconds


Voor deze gids gaan we ons concentreren op de parameters Move, MoveVertical en LerpDuration (zie de dikgedrukte tekst in de quote). Move en MoveVertical staan bovenaan; LerpDuration staat helemaal onderaan. Dit is wat hun doen:

Move:
Move beheerst de camera snelheid wanneer je horizontaal beweegd. Het verlagen van de algemene waarde van 1.0 naar 0.1 zal de camera 90% langzamer laten bewegen dan bij de algemene waarde; het verhogen van de waarde van 1.0 naar 1.9 zal de snelheid 90% beter maken. Speel een beetje voor jezelf met de waardes totdat je de snelheid vindt die goed is voor jou en de scene die je opneemt. Langzame snelheden zal je betere controle geven over de compositie, omdat je camera beweging meer precies zal zijn.

MoveVertical:
MoveVertical is hetzelfde als Move, behalve dat deze juist voor verticaal bewegen is.

LerpDuration:
LerpDuration bepaalt de tijd in secondes dat de camera zal nemen om van punt A naar B te bewegen als je de camera preset toetsen gebruikt (CRTL + elke nummer tussen 5 – 9) in de cameramodus. 2.0 is de algemene waarde, wat betekent dat het 2 seconde nodig zal hebben om van punt A naar B te bewegen.

De andere parameters in de VideoCamera.ini bestand hebben controle over dingen zoals de hoogte van de camera, de motion, pitch, etc; ze zijn niet onderzocht tijdens de productie van Black Widow Flower Garden en vallen buiten deze gids.

Laatste opmerking:
De VideoCamera.ini bestand kan aangepast worden terwijl De Sims 3 loopt, druk op ALT om uit het spel te gaan en naar VideoCamera.ini te komen en verander de waardes naar wat nodig is.

Hoe je bepaalde gezichtsuitdrukking animaties kan krijgen op het juiste moment + andere animaties:

Gezichtsuitdrukkingen in De Sims 3 zijn gebaseerd op hun eigenschappen. Sims met de ‘slechte’ eigenschap fronzen meer en kijken de hele tijd boos; Sims met een ‘goede’ eigenschap glimlachen meer. Je kan de eigenschappen veranderen door de cheat “TestingCheatsEnabled True” te gebruiken.

Hier is hoe je dat kan doen:

1. Enter “TestingCheatsEnabled True” in de cheat balk tijdens het bespelen van je actieve Sims familie.

2. SHIFT-klik de Sim van wie je de eigenschappen wilt veranderen.

3. Selecteer “Modify Traits” van het menu.

4. Kies de eigenschappen die je wilt gebruiken.

Je kan dit zo vaak doen als je wilt tijdens je video productie. De eigenschappen van Black Widow heb ik veranderd van “slecht” naar “flirterig”, afhankelijk van de uitdrukkingen en andere animaties die ik wilde. Ik heb haar eigenschap ook naar “Technofoob” veranderd zodat ze de TV zou saboteren (daarover straks meer).

Laatste opmerking:
De humeur van je Sim speelt een rol in de uitdrukkingen. Lees hieronder hoe je leert je Sim’s humeur op een snelle manier te veranderen.

Hoe je een Sim blij kan houden tijdens je productie (of juist niet):

Deze tip is vanzelfsprekend. Volg de volgende stappen om je Sim blij te houden tijdens je productie:

1. Enter “TestingCheatsEnabled True” in de cheat balk tijdens het bespelen van je actieve Sims familie.

2. SHIFT-klik de brievenbus.

3. Selecteer “Make All Happy”.

4. Selecteer “Make Motives Static”.

Over Motives Static:
De Motives Static optie staat ervoor dat de balkjes van je Sim niet meer achteruit zullen gaan tijdens je productie, zodat je Sim de door jouw gegeven taken zal opvolgen zonder problemen te veroorzaken door een slecht humeur. Kies niet voor Motives Static als je jouw Sim’s humeur juist omlaag wil gaan. Daar heb ik een andere tip voor de je met de volgende stappen kan uitvoeren:

1. Enter “TestingCheatsEnabled True” in de cheat balk tijdens het bespelen van je actieve Sims familie.

2. Wees er zeker van dat je spel niet op pauze staat (als je spel in de pauze modus staat zal je de effect niet gelijk zien).

3. Klik op een balk van je Sim en sleep het naar de gewenste kant. Als voorbeeld: klik aan de linkerkant van het honger balkje zodat het balkje helemaal het rood ingaat. Je Sim zal zich verhongert voelen en het gelijk laten zien.

Laatste opmerking:
“Make All Happy” en “Make Motives Static” hebben effect op elke Sim in je actieve huishouden; het verlagen of verhogen van de behoefte balkjes heeft alleen effect op de enige geselecteerde Sim waar je op dat moment de balkjes van veranderd. Balkjes veranderen zullen geen effect hebben op je Sim als je eerder voor de optie “Make Motives Static” hebt gekozen.

Hoe je een TV opzettelijk kapot kan maken en een elektrische shock animatie kan oproepen:

Ik zal je uitleggen hoe je een TV kapot kan maken en een Sim kan elektrocuteren omdat het mij enorme frustraties opleverde tijdens de productie van ‘Black Widow Flower Garden’ – Ik kon er gewoon niet achterkomen hoe het moest. De Black Widow overleefde elke TV reparatie die ze uitvoerde, ondanks dat ze totaal geen handigheid punten had. Hier kan je nu echter vinden hoe je een TV kapot kan maken en een sim kan elektrocuteren terwijl hij/zij de TV probeert te maken.

De TV kapot maken:

1. Zet bij één van je Sims de karaktereigenschap naar technofoob.

2. Laat dezelfde Sim de TV saboteren. Zorg ervoor dat hij/zij een goed humeur heeft.

3. Als het succesvol is verlopen is de TV nu stuk.

Het elektrocuteren van je Sim:

1. Koop de watersproeier item en zet het aan. Je moet een waterplasje creëren.

2. Verplaats de TV op het waterplasje.

3. Heb een Sim gereed zonder ook maar enige handigheid punten die de TV gaat maken.
Ze krijgen bijna altijd een fatale shock van de kapotte TV. Een slecht humeur kan helpen.

4. Pauzeer het spel gelijk wanneer je ziet dat het elektrocuteren begint. Je weet het zeker dat je Sim eraan dood gaat als je ziet dat de Sim niet meer te selecteren is.

5. Daarna gebruik je de cheat “MoveObjects On” om je Sim en de TV naar de filmlocatie te brengen zodat je verder kan met opnemen.

Laatste opmerking:
Soms schiet de TV in brand als je Sim zich eraan elektrocuteert; het hoort en ziet er hilarisch uit.

De laatste woorden:
Hopelijk heeft deze gids je een basis inzicht kunnen geven hoe je kan omgaan met Sims 3 machinima. Laat me via YouTube weten of deze gids iets voor jou was; Ik wil graag zien wat voor video jij kan creëren met deze tips. En vergeet NOOIT om een back-up te hebben van de bestanden die je veranderd. Veel plezier.

De gids delen:
Deze gids is vrijgegeven onder een Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 3.0 vergunning.

Je bent vrij om:
Te delen – te kopiëren, rondgeven en het werk over te brengen.

Te Remixen – het werk aan te passen.

Onder de volgende voorwaarden:
Attributie – Je moet in de gids een attribuut maken naar de maker of de licentiegever (maar niet op een manier dat ze je werk of je gebruik van het werk goedkeuren).

Niet commercieel – Je deze gids niet gebruiken voor commerciële doeleinde.
Gelijkwaardig delen – Als je het werk wijzigt, herschept, of verder bouwt op deze gids, mag je het resultaat vrijgeven onder dezelfde licentie als waar deze gids nu onder valt.

Attributie:
Link alsjeblieft altijd de originele gids naar Peter “TheSidDog” Medina, en zet altijd de video van Black Widow Flower Garden in de gids, of maak er een directe link naar toe. Bedankt.

Officiele Updates:
Keer terug naar de tutorial sectie van SimPrograms.com voor officiële updates van deze gids.

1 reacties:

Hiki 13 juni 2009 om 18:44  

:thumbsup: ik wil graag eens een video proberen te maken _O_

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP