EA ziet gelekte versie The Sims 3 als demo
Gamer.nl heeft op deze pagina een korte versie neergezet van een interview met John Riccitiello, directeur van EA, op IndustryGamer.
De gelekte versie van The Sims 3 die veelvuldig onbetaald is gedownload heeft Electronic Arts geholpen en wordt door de uitgever nu gezien als een veredelde demo. Dat beweert John Riccitiello, directeur van EA, in een interview met IndustryGamer.
Enkele weken voor de release van The Sims 3 verscheen er een gelekte versie van het spel op verschillende downloadsites. Het spel werd in die korte periode ongeveer 200.000 keer illegaal gedownload en werd hiermee sneller verspreid dan Spore. Toch ziet de topman van EA dit achteraf niet als iets negatiefs en zegt dat, ondanks dat EA niets met opzet heeft gelekt, de versie nu wordt gezien als een onbedoelde demo. Doordat mensen de game van tevoren hebben kunnen testen, is de game later beter verkocht.
Riccitiello grapt: "Je hebt onze geheime marketingstrategie ontdekt! Het was een, op grote schaal georiënteerde, demo voor voornamelijk China en Polen." Om vervolgens met een serieuze ondertoon verder te gaan: "In de illegale versie was slechts één stad voorhanden (in de legale versie zijn er twee steden beschikbaar) en The Sims 3 heeft verder een gigantische hoeveelheid aan extra content die pas wordt gedownload als je het spel hebt geregistreerd bij EA en je bent aangesloten bij de community. [...] Piraten krijgen dus geen tweede stad, niet de extra content en worden geen lid van de community. Het concentreerde zich voornamelijk op China en Polen, maar ik zie de gelekte versie nu niet veel anders dan een demo."
Goede service
Met het oog op de toekomst gelooft Riccitiello nu meer in het aanbieden van goede services dan in het aanbieden van software op een schijfje. Als voorbeeld haalt hij Madden 10, FIFA Ultimate Team, The Sims 3 en Dragon Age aan. Games die makkelijk een "honderdtal uren spelplezier bieden", maar na de release nog veel meer content herbergen.
"Het punt dat ik hier probeer te maken is dat dit het antwoord is [op piraterij]. En ik zal uitleggen waarom. Het is niet het antwoord omdat het piraten afschrikt, maar het is het antwoord omdat het de bijgeleverde service erg waardevol maakt en, in vergelijking, de software op het schijfje veel minder waardevol. [...] De waarheid is dat we de piraten hebben uitgeserveerd", aldus Riccitiello.
De gelekte versie van The Sims 3 die veelvuldig onbetaald is gedownload heeft Electronic Arts geholpen en wordt door de uitgever nu gezien als een veredelde demo. Dat beweert John Riccitiello, directeur van EA, in een interview met IndustryGamer.
Enkele weken voor de release van The Sims 3 verscheen er een gelekte versie van het spel op verschillende downloadsites. Het spel werd in die korte periode ongeveer 200.000 keer illegaal gedownload en werd hiermee sneller verspreid dan Spore. Toch ziet de topman van EA dit achteraf niet als iets negatiefs en zegt dat, ondanks dat EA niets met opzet heeft gelekt, de versie nu wordt gezien als een onbedoelde demo. Doordat mensen de game van tevoren hebben kunnen testen, is de game later beter verkocht.
Riccitiello grapt: "Je hebt onze geheime marketingstrategie ontdekt! Het was een, op grote schaal georiënteerde, demo voor voornamelijk China en Polen." Om vervolgens met een serieuze ondertoon verder te gaan: "In de illegale versie was slechts één stad voorhanden (in de legale versie zijn er twee steden beschikbaar) en The Sims 3 heeft verder een gigantische hoeveelheid aan extra content die pas wordt gedownload als je het spel hebt geregistreerd bij EA en je bent aangesloten bij de community. [...] Piraten krijgen dus geen tweede stad, niet de extra content en worden geen lid van de community. Het concentreerde zich voornamelijk op China en Polen, maar ik zie de gelekte versie nu niet veel anders dan een demo."
Goede service
Met het oog op de toekomst gelooft Riccitiello nu meer in het aanbieden van goede services dan in het aanbieden van software op een schijfje. Als voorbeeld haalt hij Madden 10, FIFA Ultimate Team, The Sims 3 en Dragon Age aan. Games die makkelijk een "honderdtal uren spelplezier bieden", maar na de release nog veel meer content herbergen.
"Het punt dat ik hier probeer te maken is dat dit het antwoord is [op piraterij]. En ik zal uitleggen waarom. Het is niet het antwoord omdat het piraten afschrikt, maar het is het antwoord omdat het de bijgeleverde service erg waardevol maakt en, in vergelijking, de software op het schijfje veel minder waardevol. [...] De waarheid is dat we de piraten hebben uitgeserveerd", aldus Riccitiello.
0 reacties:
Een reactie posten