Sims 3 ook voor de Nintendo DS
Gisteren besteedde Sim Programs al aandacht aan een interview met EA's Audio Directer Robi Kauker dat hij gegeven heeft aan Gamasutra en dat je op deze pagina kunt lezen. Maar dat had ik niet echt gelezen omdat het vrij technisch was en me niet echt kon boeien.
Infinite Sims heeft het artikel wel goed doorgelezen en Robi Kauker heeft in dat interview verteld dat er ook gewerkt voor aan Sims 3 voor op de Nintendo DS. Een release datum wordt niet gegeven: het is even wachten op een officieel persbericht.
Infinite Sims heeft het artikel wel goed doorgelezen en Robi Kauker heeft in dat interview verteld dat er ook gewerkt voor aan Sims 3 voor op de Nintendo DS. Een release datum wordt niet gegeven: het is even wachten op een officieel persbericht.
I just finished a DS game where I had 512K for audio and I had to get music in that too. The same ambience system that I was doing in The Sims 3 title, the same concept of the ambience system, was done on the DS level.
And in The Sims 3 world, it might be a two-second, three-second, four-second bird call or bird song to build the ambience. In the DS, it's a tenth of a second and I have to create the birdcall through programmatic, data-driven stuff, not just preset samples. In the certain way, the DS titles are probably going to have more interesting ambience -- at least for the geeky.