Sims 3 promotie mag wat kosten
De afgelopen week heeft de reclame campagne voor Sims 3 een vliegende start gemaakt. De (games) media heeft er ruim aandacht aanbesteed en Sims 3 was ook uitgesteld omdat EA het spel eerst beter wilde promoten.
Maar wat kost zo een billboard nu eigenlijk op bijvoorbeeld Times Square in New York? Voor een goede plek op Times Square moet EA 2,4 miljoen dollars per maand neerleggen en met deze promotie campagne, die nu in 5 grote Amerikaanse steden loopt, komen de kosten alleen al voor de billboards op tientallen miljoenen dollars.
We krijgen vast nog Sims 3 commercials op TV dus je kunt raden wat zo een Sims 3 reclame campagne al met al gaat kosten. Echt goed gaat het ook met EA niet en er moet flink bezuinigd worden maar EA's COO John Pleasants had in dit artikel al gezegd dat er op alles bezuinigd gaat worden maar niet op de marketing. EA heeft, net als bij Spore, hoge verwachtingen voor Sims 3.
In Nederland en België zullen we deze soort grote reclame campagne niet zien: het is een campagne gericht op de Amerikaanse markt en hier zal het wel blijven bij wat advertenties in bladen en een enkele TV commercial; simpelweg omdat het budget daarvoor véél kleiner is.
Maar wat kost zo een billboard nu eigenlijk op bijvoorbeeld Times Square in New York? Voor een goede plek op Times Square moet EA 2,4 miljoen dollars per maand neerleggen en met deze promotie campagne, die nu in 5 grote Amerikaanse steden loopt, komen de kosten alleen al voor de billboards op tientallen miljoenen dollars.
We krijgen vast nog Sims 3 commercials op TV dus je kunt raden wat zo een Sims 3 reclame campagne al met al gaat kosten. Echt goed gaat het ook met EA niet en er moet flink bezuinigd worden maar EA's COO John Pleasants had in dit artikel al gezegd dat er op alles bezuinigd gaat worden maar niet op de marketing. EA heeft, net als bij Spore, hoge verwachtingen voor Sims 3.
In Nederland en België zullen we deze soort grote reclame campagne niet zien: het is een campagne gericht op de Amerikaanse markt en hier zal het wel blijven bij wat advertenties in bladen en een enkele TV commercial; simpelweg omdat het budget daarvoor véél kleiner is.